Program Sijil Kemahiran Malaysia

Program Sijil Kemahiran Malaysia yang kelolaan Jabatan Pembangunan Kemahiran Malaysia adalah satu program yang boleh dimanfaatkan oleh golongan muda seawal usia enam belas (16) tahun ke atas , golongan yang di buang sekolah , lepasan Sijil Penilaian Malaysia ( SPM ) yang gagal ataupun golongan yang ketinggalan akademik di peringkat persekolahan.

Sijil Kemahiran Malaysia ( SKM ) adalah Platform yang terbaik kepada golongan remaja yang ketinggalan akademik di persekolahan dan ianya adalah tempat yang terbaik untuk golongan ini membina kerjaya di dalam bidang kemahiran. Walaupun tidak mempunyai SPM, golongan muda yang menyertai Program Sijil Kemahiran Malaysia masih lagi berpotensi untuk bersaing di dalam sektor pekerjaan di masa akan datang.

Sunday, January 10, 2016

Pendaftaran Bagi Sesi Januari 2016 Kolej Negeri Chedang Campus

Kolej Negeri Chedang Campus, 6 Januari 2016 - Alhamdulillah, pada tarikh 6 Januari 2016 hari Rabu telah selesailah pendaftaran bagi sesi Januari bagi pengambilan pertama tahun 2016 yang bertempat di Kolej Negeri Chedang Campus dengan kehadiran pemohon yang telah mendaftarkan diri seramai lebih kurang 60 Pelajar yang meliputi pelbagai bidang yang telah disediakan antaranya adalah Kulinari, Sistem Komputer, Sistem Maklumat, Elektrikal dan Automotif. Sesi pendaftaran bermula pada jam 8.30 pagi dan selesai pada jam 5.00  petang.

Alhamdulillah, sesi pendaftaran ini berjalan dengan lancar dengan kerjasama yang telah diberikan oleh pihak pengurusan Kolej Negeri Chedang Campus dan juga pihak ibu bapa pelajar. Dengan berakhirnya sesi pendaftaran bagi sesi Januari 2016 ini, maka akan bermulalah sesi pembelajaran bagi pelajar-pelajar yang telah mendaftarkan diri.

Kami dari R&I Enterprise mendoakan dan mengucapkan selamat maju jaya kepada pelajar-pelajar yang telah mendaftarkan diri mereka di dalam Program Sijil Kemahiran Malaysia ini. Jika terdapat sebarang pertanyaan dan masalah boleh terus menghubungi pihak kami untuk tindakan yang selanjutnya.

























No comments:

Post a Comment